jejengg....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

welkame tu mai blok....hihi

Search This Blog

Thursday, January 6, 2011

assalamualaikum kpd para pembaca....

Dari Anas bin Malik r.a berkata, ''Rasulullah S.A.W bersabda,''apabila sese0rang dari umatku membaca ayat Kursi 12 kali,kemudian dia berwudhu dan mengerjakan solat subuh,nescaya Allah akan menjaganya dri kejahatan syaitan dan darjat nya sama dgn orang yg membaca seluruh Alquran sebanyak 3 kali,dan pada hari kiamat ia akan diberi mahkota dari cahaya yg menyinari kesemua penghuni dunia.''

Berkata Anas bin Malik,''Ya Rasulullah,apakah hendak dibaca setiap hari?''

Sabda Rasulullah S.A.W.,''tidak,cukuplah dengan membacanya pada hari Jumaat.''

Umat2 dahulu hanya sedikit sahaja yg mempercayai rasul2 mereka dan itupun apabila mereka melihat mukjizat scara lgsung.

Kita sebagai umat Islam tidak boleh ragu2 tentang apa yang dterangkan oleh Allah dan Rasul.Janganlah kita ragu2 tntang Al Quran,hadis dan sunnah Rasulullah kita. Jangan lah kita menjadi seperti umat terdahulu yg mana mereka mahukan bukti dahulu sebelum mereka beriman.

Setiap sesuatu yg dianjurkan oleh Rasulullah S.A.W. Kpd kita adalah utuk kebaikan kita sendiri. Rasulullah menyuruh kita mengamalkan membaca surah ayat Kursi. Kehebatan ayat ini telah diterangkan dalam banyak hadis. Kehebatan ayat ini untuk kebaikan kita juga,yakni dsamping mendapat pahala,kte juga akan dilendungi dr ganguan syaitan.

Begitu juga dengan surah al Falaq,surah Yasin dan banyk lg ayat2 al Quran. Setiap isi al Quran itu mempunyai kelebihan yg tersendiri.

Oleh itu kita umat Islam,jgnlah ada sedikit pon keraguan tntg ayat2 al Quran,hadis Nabi dan sunnah baginda S.A.W. Keraguan dan was2 itu dtg dr syaitan.
Insya Allah..

No comments: